قابلیت کد تحویل سفارش

کاربرد

این ویژگی برای سفارشات بیرون‌بر و ارسال با پیک طراحی شده است. با فعال‌سازی آن، زمانی که سفارش آماده تحویل باشد، مشتری باید کد تحویل را به پیک یا صندوقدار ارائه دهد.

وارد کردن این کد توسط تحویل‌دهنده ضروری است تا بتواند وضعیت سفارش را به “تحویل داده شده” یا “اتمام سفارش” تغییر دهد. این فرآیند دقت در تحویل سفارشات را افزایش داده و به شما و مشتریانتان اطمینان می‌دهد که سفارشات به‌درستی و به فرد مناسب تحویل داده می‌شوند.

نحوه فعال سازی

برای این کار کافی است از منو سمت راست پنل مدیریت خود وارد بخش تنظیمات شوید و روی گزینه تنظیمات سفارش کلیک کنید. سپس بسته به نیاز خود رو گزینه تحویل حضوری یا ارسال با پیک کلیک کنید و به پایین صفحه اسکرول کنید تا تنظیمات کد تحویل را مشاهده کنید.

حال کافی است تیک گزینه وضعیت تحویل را فعال کرده و روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید.

نحوه عملکرد

با فعال سازی این قابلیت، پس از اتمام آماده سازی سفارش و تغییر وضعیت آن به تحویل پیک (برای سفارشات دلیوری) و یا آماده تحویل (برای سفارشات تحویل حضوری)، مشتری می تواند کد تحویل خود را از بخش جزئیات سفارش مشاهده کرده و به پیک و یا کارمند رستوران اعلام کند.

در نظر داشته باشید که این کد تنها در هنگام تحویل سفارش قابل مشاهده است و در صورتی که سفارش در وضعیت در حال آماده سازی باشد، صفحه جزئیات سفارش به شکل زیر بوده و کد تحویل قابل مشاهده نخواهد بود.

در هنگام تحویل سفارش نیز پیک می تواند یا دریافت کد از مشتری و وارد کردن آن در بخش مربوط به خود، وضعیت سفارش را به حالت تحویل داده شده تغییر دهد.

این اتفاق برای صندوقداران نیز در هنگام تحویل سفارشات بیرون بر به صورت مشابه خواهد بود.

نکته: در نظر داشته باشید که مدیر رستوران (دسترسی مدیریت) می تواند بدون وارد کردن کد تحویل یک سفارش، وضعیت آن را به تحویل شده، تغییر دهد این در حالی است که هیچ یک از کارکنان امکان بستن یک سفارش بیرون بر را بدون استفاده از کد تحویل نخواهند داشت!

ارسال کد تحویل به صورت پیامک

با استفاده از این قابلیت منوباز، مشتریان می توانند علاوه بر مشاهده کد تحویل در صفحه وضعیت سفارش، آن را از طریق پیامک دریافت کنند. برای این کار کافی است از منو پنل مدیریت منوباز، روی گزینه پیامک کلیک کنید و وارد بخش تنظیمات پیامک شوید. سپس به پایین صفحه اسکرول کرده و گزینه تنظیمات پیامک برای تحویل سفارش را فعال کنید.

در این حالت پس از تغییر وضعیت سفارش به تحویل به پیک و یا آماده تحویل، کد تحویل از طریق پیامک به مشتری اطلاع رسانی خواهد شد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که همچنان در این خصوص سوال یا ابهامی دارید می توانید از بخش نظرات، سوال خود را مطرح کنید.

در این آموزش می خوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.