منو دیجیتال رستوران

اسکن منو دیجیتال رستوران با گوشی

مقدمه:

آیا تا به حال با استند های QR کد که بر روی میز های رستوران ها قرار می گیرند آشنا شده اید؟ یا برای ناهار به رستوران هایی که از منو های دیجیتال به جای منوهای کاغذی استفاده می کنند، مراجعه کرده اید؟ منو دیجیتال در حقیقت راهکاری جدید برای نمایش منو و سفارش غذا در رستوران هاست. تا با روشی جدید و ساده، کیفیت ارائه خدمات و بالطبع فروش شما را بهبود ببخشد. در این مقاله قصد داریم تا مزایای استفاده از منو دیجیتال را در رستوران ها بررسی و نحوه ایجاد یک منو دیجیتال رایگان و حرفه ای را بیان کنیم.

در این نوشته شما میخوانید:

منوی دیجیتال رستوران چیست؟

منوی دیجیتالی رستوران، راهکاری است که به مشتریان اجازه می‌دهد تا به سادگی و با استفاده از تلفن همراه خود به منوی رستوران شما دسترسی داشته باشند و عکس، قیمت و مشخصات هر آیتم را مشاهده کنند. منوی غذای رستوران را ببینند و سفارش دهند. به عبارت دیگر در این روش، مشتریان می‌توانند از هر جایی به منو آنلاین رستوران شما دسترسی پیدا کنند، محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنند و حتی سفارشات خود را ثبت کنند.

منو دیجیتال چطور کار می کند؟

منو دیجیتال رستوران به گونه‌ای طراحی شده است که فرآیند تا با ساده سازی فرآیند ثبت سفارش، عملکرد کارکنان رستوران شما را افزایش داده و تجربه ای بی نظیر برای مشتریانتان ایجاد کند.
مشتریان برای استفاده از منوی رستوران شما می‌توانند از طریق یک لینک و یا کد کیو آر، به منوی غذای رستوران دسترسی پیدا کنند. سپس با مرور منو، غذا و نوشیدنی‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و به سفارش خود اضافه می کنند. همچنین منو دیجیتال منوباز امکان پرداخت آنلاین را نیز در اختیار مشتریان رستوران شما قرار میدهد تا مشتریان بتوانند علاوه به روش های سنتی، به صورت آنلاین و از روی میز، فاکتور خود را دریافت و سفارش خود را پرداخت کنند.

نحوه اسکن منو رستوران

مشتریان شما برای اسکن کیو آر کد و استفاده منو دیجیتال رستوران شما، نیاز به نصب هیچ برنامه ای ندارند و برای اینکار کافی است تنها با استفاده از دوربین تلفن همراه خود (اندروید یا آی او اس)، QR کد شما را اسکن کنند. همچنین می توانند با استفاده از لینک اختصاصی منو شما از طریق مرورگر گوشی به منو شما دسترسی داشته و سفارش خود را ثبت کنند.

مزایای استفاده از منو دیجیتال برای رستوران ها چیست؟

استفاده از منو رستوران به مشتریان رستوران ها بسیاری از مزایا ارائه می‌دهد. در زیر چند مزیت مهم استفاده از منو دیجیتال رستوران ذکر شده است:

  • سرعت بیشتر در سفارش:

با استفاده از منو دیجیتال، مشتریان می‌توانند به آسانی و به سرعت سفارش خود را ثبت کنند، بدون اینکه نیاز به صبر انتظار برای دریافت خدمات از سوی پرسنل رستوران را داشته باشند.

  • دسترسی آسان:

با استفاده از منو دیجیتال، مشتریان می‌توانند از هر جایی و به صورت آنلاین به منو رستوران دسترسی پیدا کنند و بدون نیاز به دریافت منوی چاپ شده، محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنند.

  • کاهش احتمال اشتباه سفارش:

با استفاده از منو دیجیتال، مشتریان می‌توانند به دقت محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنند و احتمال اشتباه در سفارش به حداقل می‌رسد.

  • بهبود تجربه مشتریان:

استفاده از منو دیجیتال به مشتریان اجازه می‌دهد تا با آسودگی خاطر و بدون هیچ معطلی ای، سفارشات خود را ثبت کنند و تجربه خریدی مطلوبتری را تجربه کنند.

  • به حداقل رساندن تماس های تلفنی:

با استفاده از منو دیجیتال، مشتریان نیازی به تماس با رستوران برای درخواست منو یا سفارش خود ندارند، بلکه می توانید به راحتی از طریق به اشتراک گذاشتن لینک منو خود در شبکه های اجتماعی، آخرین نسخه از منو خود را در اختیار آنان قرار دهید.

  • جذب مشتریان جدید:

با استفاده از منو دیجیتال منوباز، علاوه بر قابلیت نمایش منو رستوران خود، می توانید بدون هیچ هزینه ای سایت رستوران خود را راه اندازی کنید تا مشتریان با استفاده از لینک شما و یا با استفاده از جستجو نام شما در گوگل به مجموعه شما دسترسی داشته باشند که این مورد موجب معرفی رستوران شما به اشخاصی بیشتر و افزایش حداقل 20 تا 30 درصدی درآمد شما خواهد شد.

  • به روز بودن منو:

یکی از مشکلات اصلی رستوران ها، اتمام موجودی برخی از غذا ها در ساعات مختلف روز یا تغییر منو است اما استفاده از منو دیجیتال شما را قادر می سازد تا بدون نگرانی و به صورت خودکار منو خود را بروز کنید و دیگر نگران دریافت سفارشات اشتباهی نباشید.

مقایسه منوی دیجیتال و منوی کاغذی:

منو دیجیتال

منو کاغذی

منوهای دیجیتال را می توان به دلخواه طراحی و به روز کرد بدون اینکه هزینه اضافی متحمل شود.

چاپ منوهای کاغذی هزینه بر است.

امکان ایجاد منوهای مجزا برای روز و یا ساعت مختلف را با استفاده از منو دیجیتال خواهید داشت.

برای ایجاد منو مجزا، می بایست به صورت جداگانه منو ها را چاپ کرده و به صورت دستی در ساعات مورد نظر جا به جا کرد.

امکان بروزرسانی قیمت بدون نیاز به هیچ هزینه و یا چاپ مجدد QR کد ها وجود دارد.

به روز رسانی قیمت یا حذف موارد از منو امکان پذیر نیست.

با بهبود فرآیند سفارش گیری، عملکرد کارکنان شما را افزایش داده و از معطلی مشتریان جلوگیری می کند.

ثبت سفارش و پاسخ دهی به مشتریان را به ویژه در ساعات شلوغی سخت کرده و موجب نارضایتی مشتریان و خستگی کارکنان می شود.

سفارشات به صورت دقیق ثبت شده و با ارسال خودکار سفارش به صندوق و آشپزخانه، احتما اشتباه را به حداقل می رساند.

به دلیل ثبت سفارش دستی، احتمال ثبت سفارش به صورت اشتباه را بالا می برد.

ساخت رایگان منو دیجیتال رستوران

با پتلفرم منوباز می توانید به سادگی منوی دیجیتال یا منو آنلاین رستوران خود را فقط با چند کلیک و بدون یک ریال هزینه بسازید. برای اینکار نیاز به هیچ تجهیزات خاص یا اطلاعات فنی ای نداشته و می توانید با استفاده از گوشی یا لپ تاپ خود و از طریق دکمه زیر یک منو دیجیتال حرفه ای با قابلیت های بی نظیر و لینک اختصاصی داشته باشید.

سوالات متداول

منو دیجیتال رستوران چیست؟

منو دیجیتال یک راهکار نوین برای نمایش منو رستوران هاست و به مشتریان این اجازه را می دهد تا در هر ساعتی از طریق QR کد یا لینک اختصاصی منو را در تلفن همراه خود مشاهده کنند.

با سیستم منوباز شما می توانید بدون حتی یک ریال هزینه، منو دیجیتال رایگان خود را راه اندازی کنید!

برای اینکار کافی است وارد دوربین تلفن همراه خود شوید سپس دوربین پشت گوشی خود را به سمت QR کد بگیرید، پس از چند ثانیه اعلان منو دیجیتال را مشاهده خواهید کرد و با کلیک بر روی آن به منو دیجیتال رستوران هدایت می شوید.

خیر، مشتریان شما برای استفاده از منو دیجیتال نیاز به نصب برنامه خاصی ندارند و تنها کافی است با استفاده از تلفن همراه خود، QR کد شما را اسکن کنند.

در این نوشته شما میخوانید:

16 پاسخ

  1. سلام دوست عزیز،
    برای دریافت منو دیجیتال برای رستوران ها به صورت رایگان میتونید یا با شماره ثابت شرکت 02191692046 تماس بگیرید و یا از طریق صفحه اصلی سایت https://www.menobuzz.com/ اقدام کنید.

  2. لطفا نحوه اسکن منو رستوران رو توضیح بدید
    برنامه اسکن منو رستوران رو از کجا میتونم دانلود کنم؟

    1. سلام،
      شما برای استفاده از منوی آنلاین رستوران نیازی به هیچ اپلیکیشنی ندارید، فقط کافیه وارد برنامه دوربین گوشی خودتون بشید و دوربین پشتی تلفن همراه خودتون رو به سمت QR code رستوران بگیرید.
      برای اطلاعات بیشتر هم میتونید از این لینک استفاده کنید:
      https://www.menobuzz.com/blog/use-digital-menu/

    1. سلام عزیز خیر، منو دیجیتال منوباز به صورت پویا عمل میکنه و بعد از بروزرسانی منو، تغییرات به صورت خودکار در منو دیجیتال شما اعمال میشه و نیازی به چاپ مجدد QR کد رستوران نیست.

    1. سلام دوست عزیز، بله شما می تونید با استفاده از پلتفرم منوباز با استفاده از هر دستگاه متصل به اینترنتی مثل تلفن همراه، منو دیجیتال خودتونو ایجاد کنید

    1. سلام، بله، شما می تونید از منوباز به عنوان نرم افزار منو دیجیتال برای رستوران‌ها هم استفاده کنید و از اون برای ساخت اپلیکیشن رستورانی خودتون به رایگان استفاده کنید.

  3. سلام خیلی ممنونم از مطلبتون
    چطور می تونم اپلیکیشن ساخت منو رستوران رو دانلود کنم؟ چون راستش برای من خیلی مهمه که مشتری هام حتما بتونن با گوشیشون سفارش رو ثبت کنن!
    آیا راهکاری هم هست که بشه لینک دانلود اپلیکیشن رو در اختیارشون گذاشت؟

    1. سلام خانم زارعی، ممنونم از نظرتون
      در خصوص مشکل شما باید بگم که برنامه ها و پلتفرم های زیادی برای ساخت منو دیجیتال وجود داره اما توجه داشته باشید که مشتریان شما لزوما برای میل کردن غذا به مجموعه شما مراجعه می کنن و زیاد مایل به نصب کردن اپپلیکیشن برای مشاهده منو!
      البته این موضوع نزارید نگرانتون کنه! چون می تونید با استفاده از پلتفرم هایی مثل منوباز یک منوی آنلاین برای مجموعه خودتون ایجاد کنید به طوری که نه شما و نه مشتریانتون برای استفاده ازش، نیازی به نصب هیچ اپلیکیشنی نداشته باشن.
      بلکه کافیه با استفاده از دوربین پشتی تلفن همراه خودشون qr کد میزشونو اسکن کنن تا خیلی راحت به منو شما دسترسی داشته باشن.
      برای اطلاعات بیشتر و ایجاد منو آنلاین رستوران خودتون می تونید از لینک زیر استفاده کنید.
      https://www.menobuzz.com/digitalmenu

      1. مرسی بابت توضیحتون
        به عنوان سوال آخر، از منوباز می تونم برای طراحی منو رستوران با گوشی هم استفاده کنم؟
        یا حتما نیاز به کامپیوتر داره؟
        کامپیوتر حتما باید سیستم قوی ای داشته باشه یا با لپ تاپ معمولی خودم هم می تونم اینکارو بکنم؟

        1. زنده باشید
          همونطور که بهتون گفتم این پلتفم به صورت وب اپ در اختیارتون قرار میگیره! این یعنی اینکه نه مشتری های شما برای استفاده و نه خود شما برای ایجاد و مدیریت اصلا نیازی به نصب هیچ نرم افزاری ندارید! و در نتیجه شما می تونید منوی دیجیتال خودتونو با هر سیستمی حتی تلفن همراه یا لپ تاپ خودتون، ایجاد و مدیریت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.