ایجاد هزینه های اضافی (مالیات، بسته بندی و…)

کاربرد

بدون شک قابلیت ایجاد هزینه های اضافی یکی از حیاتی ترین امکانات مورد نیاز هر رستوران یا کافه ای است. با استفاده از این قابلیت شما می توانید هر تعداد هزینه اضافی دلخواه به صورت درصدی از مبلغ فاکتور و یا به مبلغی ثابت ایجاد کنید.

برای مثال در برخی رستوران‌ها، مشتری موظف است تا 9 درصد مبلغ فاکتور خود را به صورت مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند. همچنین یکی از رایج ترین هزینه های دریافتی در کترینگ ها، هزینه بسته بندی و ارسال می باشد.

نحوه ایجاد

برای ایجاد هزینه های این چنینی کافی است از منوی پنل مدیریت منوباز وارد بخش تنظیمات شده و روی گزینه تنظیمات سفارش کلیک کنید.

در این صفحه می بایست نوع منوی مورد نظر جهت ایجاد هزینه اضافی را انتخاب کنید؛ به عبارت دیگر شما امکان ایجاد هزینه های اضافی جداگانه برای هر نوع سفارش را دارید برای مثال می توانید برای سفارشات بر روی میز خود 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده تعیین کرده و یا برای سفارشات بیرون بر خود هزینه بسته بندی و یا پیک تعریف کنید.

در ادامه با ذکر مثال اقدام به ایجاد یک هزینه اضافی ثابت و یک هزینه اضافی درصدی خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که این موارد صرفا یک مثال برای درک بهتر موضوع بوده و شما می توانید هر تعداد هزینه اضافی دلخواه برای هر یک از روش های سفارش گیری خود ایجاد کنید.

ایجاد هزینه اضافی برای منو بر روی میز – مالیات بر ارزش افزوده

برای این کار کافی است از تنظیمات سفارش گزینه بر روی میز را انتخاب کنید. سپس از بخش هزینه های اضافی روی ایجاد هزینه اضافی جدید کلیک کنید.

در کادر مربوط به نام هزینه، عنوان مد نظر خود را وارد کنید که در این مثال ما عبارت “مالیات بر ارزش افزوده” را تایپ می کنیم.

در بخش “نوع و مقدار هزینه” میتوانیم ارزش هزینه اضافی مورد نظر را به دو صورت مقدار ثابت و درصد از فاکتور تعیین کنیم که در این مثال ما قصد داریم تا مشتری 9 درصد از مبلغ فاکتور خود را جهت مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند. در نتیجه مقدار 9 درصد را در این بخش وارد کرده و روی گزینه بروزرسانی هزینه های اضافی کلیک می کنیم.

نتیجه تغییرات اعمال شده به صورت زیر به مشتری نمایش داده خواهد شد:

نکته مهم: توجه داشته باشید که این هزینه اضافی مختص سفارشات بر روی میز است و در سفارشات تحویل حضوری و ارسال با پیک لحاظ نمی‌شود! جهت انجام این کار می بایست اقدام به ایجاد هزینه اضافی برای سفارشات بیرون بر خود نیز کنید که توضیحات مربوط به این موضوع را می توانید در ادامه مطالعه کنید.

ایجاد هزینه اضافی برای منو تحویل حضوری – هزینه بسته بندی

برای این کار کافی است از تنظیمات سفارش بر روی گزینه تحویل حضوری کلیک کنید. سپس از بخش هزینه های اضافی روی ایجاد هزینه اضافی جدید کلیک کنید.

در کادر مربوط به نام هزینه، عنوان مد نظر خود را وارد کنید که در این مثال ما عبارت هزینه بسته بندی را تایپ می کنیم.

مقدار ارزش این هزینه را از بخش “نوع و مقدار هزینه” تعیین می کنیم که در این مثال ما قصد داریم تا از مشتری مبلغ ثابت 10 هزار تومان را دریافت کنیم. در نتیجه مقدار 10 هزار تومان را در این بخش وارد کرده و روی گزینه بروزرسانی هزینه های اضافی کلیک می کنیم.

نتیجه تغییرات اعمال شده به صورت زیر به مشتری نمایش داده خواهد شد:

ایجاد چندین هزینه اضافی در یک منو

لازم به ذکر است که امکان ایجاد دو یا چند هزینه اضافی نیز در یک منو وجود دارد. برای اینکار کافی است از طریق بخش تنظیمات هزینه های اضافی، موارد دلخواه خود را با استفاده از گزینه ایجاد هزینه اضافی جدید، اضافه کنید.

همچنین جهت تغییر ترتیب نمایش این هزینه ها در صفحه صورتحساب کافی است بر روی 3 خط کنار هزینه مورد نظر کلیک کرده و آن را به محل مورد نظر جابه‌جا کنید.

در صورتی که در مجموعه شما امکان ارسال سفارش با پیک نیز وجود دارد، شما می توانید از همین روش برای ایجاد یک هزینه ثابت به عنوان هزینه پیک استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که امکان محاسبه و دریافت هزینه پیک بر اساس فاصله مشتری از مجموعه شما نیز وجود دارد که می توانید اطلاعات بیشتر در این خصوص را در صفحه زیر مطالعه کنید.

ایجاد هزینه پیک ثابت

ایجاد هزینه پیک خودکار

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که همچنان در این خصوص سوال یا ابهامی دارید می توانید از بخش نظرات، سوال خود را مطرح کنید.

در این آموزش می خوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.