منو دیجیتال چیست؟ + 6 ضرورت استفاده

استند منو دیجیتال رستوران یا کافی شاپ

مقدمه:

بدون شک تا الان استند qr کد منو دیجیتال را بر روی میز رستوران ها یا کافی شاپ ها دیده اید. منو دیجیتال، یکی از جدیدترین روش های نمایش منو به صورت الکترونیکی در رستوران ها، کافه ها و فروشگاه هاست که به دلیل سهولت استفاده، سرعت در ارائه سفارشات و کاهش هزینه های چاپ و توزیع منو، به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. در این مقاله از منوباز به سوال منو دیجیتال چیست بیشتر می پردازیم.

در این نوشته شما میخوانید:

منو دیجیتال چیست؟

منوی دیجیتال در واقع نسخه الکترونیکی منوی رستوران است که می توان از طریق تلفن هوشمند یا تبلت به آن دسترسی داشت. این منوها معمولاً شامل توضیحات دقیق از هر آیتم، تصاویر غذاها، قیمت‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی هستند.

نحوه استفاده پیتزا فروشی از منو دیجیتال چیست؟

به عبارت دیگر مشتریان می توانند با استفاده از منو دیجیتال ه وسیله تلفن همراه خود در هر ساعت از شبانه روز و از هر مکانی مانند محل کار یا از داخل رستوران به منو دیجیتال دسترسی داشته و سفارش خود را ثبت و حتی پرداخت کنند و از همین رو در رستوران ها، کافی شاپ ها، کترینگ، فودکورت و سایر کسب و کار های مرتبط، بسیار محبوب هستند.

QR Code چیست؟

QR کد یک نوع بارکد دو‌بعدی است که اطلاعاتی مثل لینک وبسایت، متن یا اطلاعات تماس را در خود ذخیره می‌کند که به سادگی می توان با استفاده از دوربین گوشی هوشمند، این باکد را اسکن کرده و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کرد.

استند منو دیجیتال رستوران یا کافی شاپ

در صنعت غذا و رستوران نیز از QR کدها به‌خاطر سرعت و سهولت در انتقال اطلاعات، برای نمایش منوهای دیجیتال و یا پرداخت صورتحساب و بازاریابی استفاده می‌شود.

مزایای منو دیجیتال

  1. به روزرسانی منو: صاحبین رستوران ها می توانند با استفاده از منو دیجیتال در هر لحظه و بدون نیاز به چاپ مجدد qr کد ها، منو خود را بروز کرده و تغییرات دلخواه خود را در منو، قیمت‌ها یا موجودی مواد غذایی، به‌صورت فوری اعمال کنند.
  2. دسترسی آسان: مشتریان می توانند از هر جایی مانند محل کار یا پشت میز رستوران و بدون نیاز به انتظار برای گارسون، به منو دسترسی داشته و به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنند.
  3. تجربه کاربری بهتر: با منو دیجیتال مشتریان می توانند از طریق تلفن همراه خود به منو دسترسی داشته و عکس، توضیحات، قیمت و حتی موجودی آیتم های رستوران شما را به راحتی مشاهده کنند.
  4. کاهش هزینه‌ها: منوهای دیجیتال با حذف هزینه‌های چاپ منوهای فیزیکی و کاهش فشار کاری کارکنان برای توضیح آیتم‌ها یا ثبت سفارش، می‌توانند هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهند.
  5. رعایت پروتکل های بهداشتی: با توجه به شیوع موج جدید ویروس کرونا، رعایت نکات بهداشتی به خصوص در رستوران ها یا کافی شاپ ها، بیش از پیش دارای اهمیت می باشد. با استفاده از منو دیجیتال می توانید تماس فیزیکی را به حداقل رسانده تا مشتریان برای مشاهده منو، نیازی به استفاده از منو های چاپی و یا مکالمه طولانی با کارکنان نداشته باشند.
  6. دستیار فروش: با منو دیجیتال مشتریان به سادگی می توانند عکس، توضیحات و قیمت هر آیتم را بدون نیاز به معطلی مشاهده کنند. به این ترتیب فرآیند سفارش گیری بسیار سریع و دقیق تر انجام می شود و کارکنان می توانند با تمرکز بیشتری به مشتریان خدمات ارائه دهند.
  7. دسترسی آسان و بدون نیاز به نصب: مشتریان می توانند از هر جایی و تنها با استفاده از اسکن Qr کد چاپ شده روی کارت ویزیت یا بروشور و همچنین از طریق لینک مخصوص به آخرین نسخه از منو دسترسی داشته و منو آنلاین رستوران یا کافه شما را بدون نیاز به نصب هیچ نرم‌افزاری مشاهده کنند.
  8. تبلیغات: با استفاده از منو دیجیتال می توانید شعبه مجازی کسب و کار خود را ایجاد کنید؛ به عبارت دیگر با راه اندازی منو دیجیتال در پلتفرم منوباز، شما علاوه بر امکان نمایش منو، امکان درج توضیحات، راه های ارتباطی و موقعیت مکانی کسب و کارتان را در لینک اختصاصی خود دارید، به این ترتیب پس از مدتی مشتریانتان می توانند با سرچ عنوان کافه یا رستوران شما در گوگل، به سایت شما دسترسی داشته باشند.

معایب منو دیجیتال

  1. نیاز به اینترنت: همانطور که گفته شد مشتریان برای اسفتاده از منوی دیجیتال، می بایست به اینترنت متصل باشند که این موضوع در صورت قطع بودن اینترنت ممکن است موجب چالش شود. لذا پیشنهاد می شود که علاوه بر منو دیجیتال، منوی کاغذی نیز در مجموعه به صورت مکمل استفاده شود.
  2. هزینه راه اندازی: هزینه اولیه راه اندازی منوهای دیجیتال معمولا نسبت به چاپ منوی کاغذی بیشتر است. البته باید در نظر داشت که این هزینه تنها یکبار انجام خواهد شد! همچنین شما می توانید با استفاده از سرویس منوباز و تنها پرداخت 80 هزار تومان صاحب یک منو دیجیتال حرفه ای مانند منوهای زیر شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فوری منو دیجیتال می توانید از این لینک استفاده کنید.

ساخت منو انلاین فوری

منوباز یک نرم افزار رستوران کامل است که علاوه بر تمامی امکانات بی نظیرش به شما کمک می کند یک منو دیجیتال حرفه ای برای رستوران خود ایجاد کنید. این پلتفرم ابزار هایی برای طراحی منو با لوگو و آدرس اختصاصی برای شما فراهم می ‌کند. با استفاده از منوباز، برای مشتریان خود امکان پرداخت آنلاین را فراهم کرده و تجربه سفارش آنلاین را برای آن‌ ها راحت‌ تر کنید. در کل، منوباز یک ابزار قدرتمند برای جذب مشتریان و تجربه آن‌ها در استفاده از خدمات غذایی شماست!

رابط کاربری منو دیجیتال منوباز
رابط کاربری منو دیجیتال منوباز

با استفاده از سرویس منوباز شما می توانید تنها با هزینه 80 هزار تومان، همین امروز یک منو دیجیتال حرفه ای و اختصاصی برای مجموعه خود ایجاد کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت منو می توانید از این لینک استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت منو دیجیتال رایگان می توانید از این لینک استفاده کنید.

از دیگر ویژگی منو دیجیتال منوباز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش وضعیت سفارش
  • اضافه کردن محصولات سفارشی
  • اضافه کردن آیتم اضافی و دلخواه
  • قابلیت اتصال به سیستم ثبت سفارش
  • تبلیغات آنلاین برای جذب مشتریان جدید
  • استفاده از سیستم پیجر برای ارتباط آسان تر با مشتریان
  • ایجاد منو های جداگانه برای شرایط خاص مانند روزهای هفته مختلف

چگونه منو دیجیتال می تواند تجربه بهتری را برای مشتریان ایجاد کند؟

  • استفاده از تصاویر و توضیحات جذاب:

یکی از مؤثرترین راه ها برای جلب توجه مشتریان، استفاده از تصاویر واقعی و با کیفیت بالا در منو دیجیتال است چرا که این عکس ها جزئیات غذا را به خوبی نشان داده و در کنار توضیحات اشتهاآور و کامل راجب غذا مثل مواد اصلی غذا، طعم و مزه ای که دارد، به مشتریان کمک می کند در کمترین زمان، بهترین انتخاب را داشته و تجربه خوبی را از رستوران یا کافی شاپ شما کسب کند.

  • پیشنهاد غذایی مشتریان مبتنی بر تاریخچه سفارشات:

با استفاده از اطلاعاتی که از سفارشات گذشته مشتریان در دسترس شما قرار می ‌گیرد، منو دیجیتال می‌ تواند بهترین پیشنهادات غذایی را برای آن‌ ها ارائه دهد. بررسی سفارشات گذشته، کمک می‌ کند که سلایق  مشتریانتان را بهتر بشناسید و بتوانید غذاهایی را پیشنهاد دهید که با ذائقه آن ‌ها هماهنگ باشد. ارائه پیشنهادات غذایی اختصاصی و متناسب با هر مشتری احتمال تکرار خرید آن‌ ها را بالا می برد.

تاریخچه سفارشات نرم افزار منوباز
صفحه مربوط به تاریخچه سفارشات نرم افزار حسابداری رستوران منوباز
  • انعطاف پذیری در سفارش دهی:

منو دیجیتال رستوران و کافی شاپ منوباز،  به مشتریان این امکان را می ‌دهد که به راحتی از لیست غذا ها و نوشیدنی‌ های موجود هر آنچه را که دوست دارند انتخاب کنند. فرض کنید در بستنی فروشی هستید، می ‌توانید به راحتی و سادگی تعداد و نوع بستنی خود را تغییر دهید یا حتی سفارشتان را اضافه یا کم کنید. این به شما امکان می ‌دهد آیتم مد نظر خود را با توجه به سلیقه دلخواهتان سفارش دهید، بدون اینکه مشکلی باشد.

سفارشی سازی منو دیجیتال چیست
نمونه سفارشی سازی منو دیجیتال منوباز
  • بروزرسانی منو

منو دیجیتال به شما این امکان را می ‌دهد که به راحتی قیمت ‌ها و موجودی آیتم ‌های منو را مدیریت کنید و به مشتریان خود نشان دهید. این کار باعث می ‌شود مشتریان به راحتی اطلاعات دقیق محصولات را ببینند و از آخرین قیمت‌ها و موجودی‌ ها مطلع شوند. شما می توانید با استفاده از منو دیجیتال هزینه های بالا چاپ مجدد منو ها را کم کنید و باعث رضایت مشتریان خود شوید.

  • امکان ارائه تخفیف های سفارشی برای مشتریان

منو دیجیتال منوباز به کسب و کارها اجازه می ‌دهد تا با ارائه تخفیف‌ های منحصر به فرد و سفارشی، مشتریان را جذب کنید و تجربه خرید آن ‌ها را بهبود بخشید و مشتریان قدیمی را حفظ کنید. از طریق پلتفرم منو دیجیتال رستوران و کافی شاپ منوباز، صاحبان رستوران می‌ توانند به‌ صورت اختصاصی تخفیف را تنظیم کرده و از این طریق روند فروش و بازاریابی خود را قوی تر کنند.

کیو آر کد (QR code):

با راه اندازی منو دیجیتال می توانید QR کد خود را بسازید و با استفاده از استند منو دیجیتال در جلوی دید مشتریانتان قرار دهید. تا مشتری به راحتی  اطلاعات منو دیجیتال رستوران یا کافی ‌شاپ شما را دریافت کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد استند منو دیجیتال می توانید از این لینک استفاده کنید.

همچنین، پیشنهاد می شود که کیو آر کد منو دیجیتال را بر روی منوی کاغذی کافه یا رستوران خود نیز چاپ کنید، علت این موضوع، آگاهی مشتریان از موجودی لحظه ای شما و کسب اطلاعات تکمیلی تر نظیر عکس، قیمت و یا توضیحات مربوط به هر آیتم است.

یکی از مزیت‌ های استفاده از کیو آر کد ها در منو دیجیتال این است که هرگونه بروزرسانی یا تغییر در منو می‌ تواند به صورت آنی در کد QR شما اعمال شود، بدون اینکه نیازی به چاپ مجدد کد ها باشد. این امکان به صاحبان کسب و کار این اجازه را می‌ دهد که به‌ سرعت بروزترین اطلاعات را به مشتریان ارائه دهند.

طرز استفاده از منو دیجیتال:

به صورت کلی یک منوی دیجیتال به دو صورت قابل دسترسی می باشد:

  • از طریق آدرس اینترنتی: هر منوی دیجیتال دارای یک آدرس اینترنتی مشخص می باشد که در صورت در اختیار داشتن آن می توانید از طریق مرورگر رایانه و یا تلفن همراه خود به منوی دیجیتال مد نظر خود دسترسی داشته باشید.
  • از طریق اسکن QR کد: یکی از ساده ترین روش ها برای اسکن منو دیجیتال، استفاده از دوربین تلفن همراه است. برای این کار کافی است تا وارد دوربین تلفن همراه شوید و سپس گوشی خود را به سمت qr کد بگیرید تا به صورت خودکار بارکد رستوران یا کافی شاپ مورد نظرات اسکن شده و وارد منوی دیجیتال شوید. در ادامه نحوه اسکن منو با گوشی های مختلف را می توانید مشاهده کنید.
  1. ابتدا از طریق Wi-Fi و یا با استفاده از داده های تلفن همراه به اینترنت متصل شوید.
  2. برنامه دوربین گوشی خود را باز کنید.
  3. دوربین پشت تلفن همراه خود را به سمت کیو آر کد بگیرید، به طوری که QR کد در مرکز قرار بگیرد.
  4. بر روی لینک نمایش داده شده کلیک کنید و وارد منو دیجیتال شوید.

نکته: در صورتی که دوربین تلفن همراه شما قابلیت اسکن qr code را ندارد می توانید از برنامه گوگل لنز استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده آموزش ویدیویی طریقه اسکن منو رستوران میتوانید از صفحه طرز استفاده از منو دیجیتال استفاده کنید.

سخن آخر

استفاده از منوی دیجیتال، با کاهش تماس دستی و ارتباط مستقیم، نقش مهمی در رعایت پروتکل‌ های بهداشتی برای مشتریان و رستوران ‌ها ایفا می ‌کند. تفاوت منو دیجیتال و منو چاپی در این است که منو دیجیتال با استفاده از فناوری، ارتباط مستقیم بین مشتری و پرسنل را کاهش داده و باعث افزایش بهره ‌وری کارکنان، ارتقای رضایت مشتریان، کاهش زمان انتظار و بهبود تجربه خرید افراد می ‌شود. استفاده از منو دیجیتال مخصوصا در کنار منوی کاغذی به رستوران‌ ها کمک می ‌کند تا خدمات رسانی بهتری داشته باشند  و به رشد و پیشرفت بیشتری دست پیدا کنند.

سوالات متداول

آیا منو دیجیتال مناسب مجموعه های بیرون بر است؟

بله، منو دیجیتال منوباز این امکان رو برای شما فراهم کرده است تا بتوانید لینک را در اختیار مشتریانی که خارج از رستورانتان هستند قرار دهید.

استفاده از منو دیجیتال منوباز هیچ هزینه ای نداشته و تمامی کسب و کار ها می توانند تجربه ساخت منو آنلاین رایگان را داشته باشند.

منوهای دیجیتال و چاپی (کاغذی) هر دو روش‌هایی برای نمایش آیتم های منو به مشتریان رستوران یا کافی شاپ ها هستند. منوی دیجیتال دارای قابلیت هایی مثل بروزرسانی آسان، تعامل بیشتر و امکان نمایش تصاویر و ویدئو می باید اما لازمه دسترسی به آن، اتصال به اینترنت است. منوی چاپی یا کاغذی رایج ترین نوع منو در کافه یا رستوران ها است و مشتری برای استفاده از آن نیازی به اینترنت ندارد اما به روز رسانی آن دشوار و امکان تعامل و نمایش تصاویر و ویدئو را ندارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از صفحه تفاوت منو دیجیتال و منو چاپی استفاده کنید.

برای اسکن منو دیجیتال می توانید از دوربین موبایلتان استفاده کنید. برای اینکار کافی است وارد دوربین تلفن همراه خود شوید و تلفن همراه خود را در یک نور و زاویه مناسب به سمت QR کد منو دیجیتال بگیرید. برای آموزش بیشتر، به مطلب اسکن منو دیجیتال مراجعه کنید.

در این نوشته شما میخوانید:

8 پاسخ

    1. سلام مهدی جان،
      راحت ترین راه برای درست کردن منو دیجیتال اینه که از سرویس هایی که اقدام به ارائه منو دیجیتال میکنن استفاده کنی. نکته ای که هستش هر کدوم از این شرکت ها امکانات متفاوتی ارائه می دن و هزینه استفاده از هر کدوم متفاوته اما اگه قصد داری که یک منو دیجیتال رایگان ایجاد کنی و یا یک منو دیجیتال حرفه ای ولی ارزون برای رستوران یا کافه خودت درست کنی بهت پیشنهاد میکنم که حتما صفحه منو دیجیتال رایگان ما رو بخونی

    1. سلام امیر جان
      بله، منو های دیجیتال در واقع یک سری صفحه آنلاین و اینترنتی هستن که حالا از طریق qr کد یا آدرس اختصاصیشون می شه بهش دسترسی داشت و خب طبیعتا لازمه استفاده ازشون متصل بودن به اینترنته!
      اگه دوست داری هم می تونی از صفحه طریقه اسکن منو رستوران استفاده کنی.

    1. سلام حسام جان
      به صورت کلی کافیه تلفن همراهتو به اینترنت متصل کنی و وارد برنامه دوربین بشه، بعدش دوربین رو به سمت qr کد مورد نظرت بگیری و بعد از نمایش لینک منو دیجیتال، روش کلیک کنی تا منو برات نمایش داده بشه
      اگرم نیاز به اطلاعات بیشتر داری و یا دوست داری که آموزش ویدیویی اسکن بارکد رو متناسب با هر نوع گوشی (آیفون، اندروید و…) ببینی می تونی از مقاله اسکن بارکد با گوشی انلاین استفاده کنی.

    1. سلام خانم سهیلی
      با تمامی منوهای دیجیتال خیر! خیلی از منو های دیجیتال صرفا یک منو آنلاین برای نمایش آیتم ها هستن اما در این بین هم هستن جاهایی مثل منوباز که منو دیجیتالشون امکان ثبت سفارش و پرداخت هم داره.
      برای اطلاعات بیشتر می تونید صفحه سیستم ثبت سفارش غذا رو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.