منوباز

سفارش بر روی میز

اسکن qr کد رستوران برای سفارش از روی میز

مقدمه:

همانگونه که در می دانید، عمده درآمد کافی شاپ ها و رستوران ها از طریق پذیرش مشتری و دریافت سفارش در محیط خود مجموعه می باشد. از همین رو بهبود نحوه سرویس‌دهی به مشتریان و ارتقاء تجربیات آن‌ها، از مهم‌ترین عواملی است که به پیشرفت و موفقیت هر کسب و کار کمک می‌کند. در این مقاله قصد داریم، مزایای استفاده از سیستم ثبت سفارش از روی میز و راهکار های ارتقاء تجربه مشتریان از خدمات رستوران یا کافی شاپ شما را بیان کنیم.

در این نوشته شما میخوانید:

سفارش از روی میز چیست؟

پذیرایی و دریافت سفارشات مشتریان داخل سالن، بخشی حیاتی و بسیار مهم از خدمات رستورانی و کافی‌شاپی محسوب می‌شود. در این روش، مشتریان پس از استقرار و نشستن بر روی میز خود، از طریق منو، آیتم های مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش خود را توسط گارسون یا ویتر مجموعه ثبت می کند. در ادامه این سفار به صندوق تحویل داده شده تا جهت آماده سازی به آشپزخانه ارسال شود.
گارسون در حال گرفتن سفارش مشتری در رستوران
سفارش بر روی میز در رستوران
اما باید توجه داشت که با شیوع ویروس کرونا، حساسیت مشتریان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش تماس فیزیکی، افزایش یافته است. همچنین ارائه خدمات مطلوب به مشتریان در ساعات شلوغی ممکن است با مشکلاتی نظیر معطلی مشتریان برای دریافت منو یا ثبت سفارش، سوال های مکرر آنان در خصوص آیتم های منو، ثبت اشتباه سفارشات توسط کارمندان و…، مواجه شود. یکی از راهکارهای اساسی برای رفع این مشکلات و بهبود تجربه مشتریان از خدمات رستوران یا کافی شاپ شما، استفاده از سیستم ثبت سفارش بر روی میز است.

سیستم سفارش بر روی میز

نرم افزار سفارش بر روی میز، به عنوان یک راه حل اساسی برای بهبود تجربه مشتریان و افزایش کارایی در رستوران ها و کافی شاپ ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این نرم افزار، مشتریان قادر خواهند بود تا از طریق QR کد قرار گرفته بر روی میز خود به منو دیجیتال مجموعه شما دسترسی داشته و پس از انتخاب غذا و نوشیدنی‌های دلخواه، به راحتی سفارش خود را ثبت کنند. این روش، باعث کاهش نیاز به کارمندان برای دریافت سفارشات و افزایش سرعت سرویس دهی به مشتریان می‌شود.
سفارش بر روی میز
سفارش از روی میز به کمک qr کد
با استفاده از نرم افزار سفارش بر روی میز، اطلاعات سفارشات به صورت آنی به آشپزخانه و بخش مالی ارسال می‌شود و از این طریق امکان آماده‌سازی سفارشات در کمترین زمان ممکن در آشپزخانه به وجود می‌آید. همچنین، این روش باعث کاهش اشتباهات انسانی در ثبت سفارشات و افزایش دقت در پردازش پرداخت ها می‌شود. به طور کلی نرم افزار سفارش بر روی میز، علاوه بر بهبود تجربه مشتریان، باعث بهبود کارایی و بهره‌وری در رستوران یا کافی شاپ ها می‌شود.

مزایای استفاده از پلتفرم سفارش بر روی میز

سیستم ثبت سفارش بر روی میز، امکان سفارش انواع غذا و نوشیدنی را برای مشتریان حضوری رستوران ها و کافی شاپ ها تنها با استفاده از تلفن همراه خود، فراهم می کند. این موضوع علاوه بر افزایش سرعت و دقت سفارش، باعث بهبود تجربه مشتریان می شود. همچنین، این نرم افزارها به مدیران رستوران ها و کافی شاپ ها، امکان مدیریت سفارشات، موجودی مواد غذاها، پیگیری پرداخت و مدیریت مجموعه را به صورت آنلاین فراهم می کندتا با بهبود بهره وری مجموعه، کیفیت خدمات و رضایت مشتریان خود را افزایش دهید. در ادامه برخی از مزایای استفاده از این سیستم را بیان می کنیم.
  • کاهش اشتباهات انسانی در ثبت سفارش:

در فرآیند سفارش گیری، اشتباهات انسانی از جمله درک اشتباه مشتریان از منو رستوران، برخورد پرسنل با بیش از یک سفارش به صورت همزمان و یا ثبت ناقص و نادرست سفارشات، ممکن است رخ دهد. با استفاده از نرم افزار سفارش بر روی میز، این خطاها به حداقل می رسند زیرا مشتریان می توانند با دقت و آرامش، منو را بررسی و سفارش خود را به صورت دقیق و کامل ثبت کنند. علاوه بر این، استفاده از نرم افزار سفارش از روی میز به کارمندان رستوران یا کافی شاپ شما این امکان را می دهد تا سفارشات مشتریان را به صورت دقیق و کامل دریافت و پردازش کنند.
  • میزهای بیشتری را بچرخانید:

با استفاده از نرم افزار سفارش بر روی میز، مشتریان قادر به ثبت سفارش با استفاده از تلفن همراه خود هستند، بدون نیاز به صرف وقت برای صدا زدن پرسنل رستوران و یا انتظار برای دریافت منو کافه. بنابراین با افزایش تعداد میز های پذیرش شده و سرعت پذیرش سفارشات، می توان به طور موثری تعداد مشتریان را افزایش داد و سودآوری رستوران را بهبود بخشید. بهره‌وری کارکنان را افزایش دهید: با استفاده از پلتفرم سفارش بر روی میز در رستوران ها و کافی شاپ ها، مشتریان می توانند بدون نیاز به صدا زدن گارسون و پرسش های مکرر سفارشات خود را به صورت همزمان ثبت کنند. همچنین کاهش زمان پذیرش سفارشات به کارکنان اجازه می دهد تا به مشتریان بیشتری خدمات دهند و به صورت کارآمدتر و با کیفیت تر، سفارشات مشتریان را پردازش کنند.
  • افزایش وفاداری مشتریان:

استفاده از نرم افزار سفارش بر روی میز در رستوران ها و کافی شاپ ها، تجربه استفاده مشتریان از مجموعه شما را بهبود داده و این امکان را به آنان می دهد تا با اعتماد و رضایت بیشتری از خدمات شما استفاده کنند. از همین رو احتمال اینکه مشتریان با تجربه نامناسبی مواجه شوند و به سراغ رقبای شما بروند، کاهش می یابد و مشتری های ثابت و راضی تری را خواهید داشت. همچنین به کمک پلتفرم سفارش بر روی میز، می‌توانیم اطلاعات مفیدی از مشتریان مانند شماره تلفن و سلیقه آن‌ها را جمع‌آوری کنیم و از این اطلاعات برای اهداف مختلف مثل تبلیغات و بازاریابی استفاده کنیم. به عبارت دیگر، این نرم افزار با می تواند با ارائه گزارشات کاربردی به صاحبین کافه یا رستوران ها کمک کند تا رفتار مشتریان را بهتر درک کنند و با بهبود کیفیت خدمات خود، رضایت مشتریان را افزایش دهن. این امر نه تنها موجب افزایش وفاداری مشتریان می شود، بلکه کمک شایانی برای بدست آوردن مشتریان جدید نیز می‌کند.
  • منو دیجیتال:

کافی شاپ ها و رستوران های می توانند با استفاده از منو دیجیتال سیستم سفارش بر روی میز، بدون نیاز به پرداخت هزینه برای چاپ مجدد، منوی خود را آپدیت کرده و تغییرات دلخواه خود را به صورت فوری در آن اعمال کنند.
استفاده از منو دیجیتال برای سفارش غذا در رستوران
استفاده از منو دیجیتال برای سفارش غذا در رستوران
مزیت دیگر استفاده از منو دیجیتال، امکان مدیریت موجودی خودکار غذا های شماست. به عبارت دیگر می توانید با استفاده از این فناوری، موجودی هر غذا را تعیین کرده تا در صورت اتمام موجودی هر آیتم، به صورت خودکار از منوی کافه یا رستوران شما حذف شود.
  • فروش هدفمند:

با استفاده از نرم افزار سفارش بر روی میز، رستوران ها و کافی شاپ ها می توانند با استفاده از عکس ها و توضیحات جذاب در منو دیجیتال خود، مشتریان را به خرید بیشتر و استفاده از محصولات جدید ترغیب کنند. رعایت پروتکل های بهداشتی: با شیوع ویروس کرونا، استفاده از سیستم ثبت سفارش بر روی میز، به عنوان یکی از راهکارهای اساسی برای رعایت پروتکل های بهداشتی، کمک زیادی به رستوران ها و کافی شاپ ها می کند. با استفاده از این نرم افزار، مشتریان می توانند به راحتی و با کمترین تماس فیزیکی با کارکنان، سفارش خود را ثبت کنند. این امر به دو دلیل می تواند مفید باشد. اولا، با کاهش تماس های فیزیکی، احتمال انتقال بیماری ها کاهش پیدا می کند و پروتکل های بهداشتی رعایت می شود. ثانیا، با استفاده از نرم افزار ثبت سفارش، نیاز مشتریان برای دریافت خدمات از پرسنل شما کاهش پیدا می کند و کارکنان می توانند زمان خود را صرف پذیرایی از مشتریان و خدماتی مثل تمیز کردن میز و صندلی ها، کنند. سفارش آسان برای مشتریان با نیازهای خاص: استفاده از نرم افزار ثبت سفارش بر روی میز در رستوران ها و کافی شاپ ها، به مشتریان با نیازهای خاص کمک می کند تا به سادگی توضیحات خود را در سفارشاتشان قید کنند. به عنوان مثال، مشتریانی که رژیم غذایی خاصی دارند می توانند درخواست حذف سس از سالاد را در سفاش خود بیان کنند؛ همچنین، مشتریانی که به دلیل بارداری، حساسیت یا الرژی دارند، می توانند درخواست های خود را برای رعایت نکات خاصی مانند حذف مواد غذایی خاص، اضافه کردن مواد غذایی خاص یا تغییرات دیگر به راحتی زیر سفارش خود بنویسند.
  • بهبود فرآیند پرداخت:

با استفاده از سیستم سفارش بر روی میز، مشتریان می توانند بدون نیاز به نصب هیچ برنامه ای و با استفاده از گوشی همراه خود، صورتحساب خود را دریافت و مشاهده کنند. در ادامه مشتریان می توانند هزینه سفارش خود را با استفاده از وجه نقد، کارت بانکی و یا درگاه پرداخت آنلاین، به راحتی پرداخت کنند. استفاده از این نرم افزار، خطاهای احتمالی در فرآیند پرداخت و تحویل پول را به حداقل می رساند و مشتریان می توانند با اطمینان از انجام تراکنش خود لذت ببرند. همچنین با استفاده از این روش، مدیران رستوران ها و کافه ها می توانند در هر لحظه و از هر جایی تراکنشات مالی مجموعه خود را کنترل و پیگیری کنند.

سفارش و پرداخت بر روی میز منوباز چگونه کار می کند؟

با پلتفرم منوباز، مشتریان شما می توانند بدون نیاز به نصب هیچ برنامه ای و تنها با استفاده از تلفن همراه، QR کد میز خود را اسکن کرده و منو دیجیتال رستوران یا کافی شاپ شما را مشاهده کرده تا پس از انتخاب غذا و نوشیدنی های دلخواه، سفارش خود را ثبت کنند. سپس با اطلاع رسانی خودکار و ارسال فیش به صندوق و آشپزخانه، فرآیند آماده سازی سفارش آغاز شود.
مراحل ثبت سفارش در رستوران با استفاده از پلتفرم منو دیجیتال و سفارش از روی میز منوباز
مراحل ثبت سفارش در رستوران با استفاده از پلتفرم سفارش بر روی میز منوباز
فراموش نکنید که با قابلیت پرداخت پلتفرم منوباز، می توانید زمان پرداخت صورتحساب سفارشات را قبل از ثبت سفارش و یا بعد از میل کردن غذا تعیین کنید.

سوالات متداول

سفارش بر روی میز چیست؟

به فرآیندی که در آن مشتریان به صورت حضوری به رستوران یا کافی شاپ مراجعه می کنند و سفارش خود را برای میل کردن غذا در محیط سالن ثبت می کنند، سفارش بر روی میز گفته می شود.

کاهش اشتباهات انسانی در ثبت سفارش، افزایش سرعت چرخش میز ها و پذیرش مشتریان، بهبود بهره وری کارکنان، افزایش مشتریان ثابت، تغییر و آپدیت فوری منو بدون نیاز به چاپ مجدد، رعایت پروتکل های بهداشتی، درک بهتر نیاز و سلیقه مشتریان و بهبود فرآیند پرداخت، تنها گوشه ای از مزایای استفاده از پلتفرم سفارش بر روی میز منوباز است.

مشتریان می توانند با استفاده از دوربین پشتی تلفن همراه، کیو آر کد میز خود را اسکن کرده و به منو دیجیتال رستوران یا کافی شاپ مورد نظر دسترسی داشته باشند. پس از مرور منو و انتخاب غذا و نوشیدنی، کافی ست سفارش را ثبت و صورتحساب خود را پرداخت کنند. در ادامه اطلاع رسانی های لازم جهت آماده سازی سفارش به صورت خودکار به صندوق و آشپزخانه ارسال می شود.

در این نوشته شما میخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.