تعیین زمان پرداخت – پرداخت قبل یا بعد از ثبت سفارش

کاربرد

همانطور که مطلع هستید برخی از فروشگاه های غذایی مانند فست فود ها معمولا هزینه سفارش را قبل از آماده سازی آن از مشتری دریافت می کنند و بعضی دیگر نیز مانند کافی شاپ ها، این هزینه را بعد از تحویل سفارش به مشتری دریافت می کنند.

با استفاده از سیستم مدیریت و حسابداری رستوران منوباز می توانید زمان پرداخت صورت حساب هر یک از 3 نوع سفارش “بر روی میز“، “تحویل حضوری” و “ارسال با پیک” را به صورت جداگانه تنظیم کنید.

برای مثال در صورتی که شما مدیریت یک کافه رستوران را بر عهده دارید و علاوه بر سرویس دهی به مشتریان در داخل کافه، امکان ثبت سفارش به صورت دلیوری و پیک را دارید، می توانید زمان پرداخت صورت حساب های سفارشات بر روی میز را “بعد از اتمام سفارش” و سفارشات ارسال با پیک را “قبل از تایید سفارش” قرار دهید.

در این صورت مشتریانی که قصد سفارش غذا از منزل را دارند، ابتدا به صفحه پرداخت هدایت شده و پس از پرداخت به صورت خودکار سفارش آن ها در صندوق شما ثبت می شود.

تعیین زمان پرداخت صورتحساب

برای اینکار کافی است از منوی سمت راست پنل منوباز بر روی گزینه تنظیمات کلیک کنید و وارد بخش تنظیمات سفارش شوید. در این صفحه، نوع سفارش مورد نظر که قصد اعمال تغییرات در آن را دارید انتخاب کنید.

سپس به سمت پایین صفحه آمده تا در بخش روش های پرداخت، گزینه نوع زمان پرداخت سفارش را مشاهده کنید.

با تغییر مقدار این بخش می توانید تنظیمات دلخواه خود را برای تعیین زمان پرداخت صورتحساب، اعمال کنید.

لطفا توجه داشته باشید که زمان انتخابی در این بخش فقط برای روش‌های پرداخت نقدی و کارتی در نظر گرفته شده است و زمان پرداخت آنلاین همیشه قبل از تایید سفارش است. به عبارت دیگر این موضوع جهت سهولت در مدیریت مشتریان و حسابداری صندوق ایجاد شده است.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که همچنان در این خصوص سوال یا ابهامی دارید می توانید از بخش نظرات، سوال خود را مطرح کنید.

در این آموزش می خوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.