محاسبه هزینه پیک بر اساس فاصله محل تحویل

نحوه عملکرد

در صورتی که قصد دارید تا هزینه پیک پیک هر سفارش بر اساس فاصله محل تحویل تا فروشگاه شما، متغیر باشد می توانید از ویژگی “هزینه پیک داینامیک” منوباز استفاده کنید.

در این روش پس از تعیین لوکیشن تحویل توسط مشتری، پلتفرم منوباز به صورت خودکار مسیر رفت پیک از مجموعه به محل تعیین شده را مسیریابی کرده و مسافت آن را محاسبه می کند. سپس این مسافت را در تعرفه تعیین شده توسط مدیر فروشگاه ضرب کرده و هزینه پیک را به صورت حساب مشتری اضافه می کند.

لازم به ذکر است که مشتری ها تنها در بازه مسافتی تعیین شده در تنظیمات منوباز، امکان استفاده از سرویس ارسال با پیک مجموعه شما را دارند. جهت تغییر حداکثر مسافت برای ارسال با پیک می توانید از آموزش زیر استفاده کنید.

تعیین محدوده ارسال پیک

نحوه تنظیم

جهت فعال سازی قابلیت محاسبه هزینه پیک و تنظیم تعرفه آن می بایست از پنل مدیریت منوباز گزینه تنظیمات را انتخاب و سپس وارد بخش تنظیمات سفارش شوید. در این صفحه گزینه ارسال با پیک را انتخاب کرده و به پایین صفحه اسکرول کنید بخش ” هزینه پیک” را مشاهده کنید.

با استفاده از گزینه “وضعیت هزینه پیک داینامیک” می توانید این قابلیت را فعال و یا غیر فعال کنید.

سپس کافی است در بخش “مبلغ هر کیلومتر” تعرفه ارسال سفارش را بر اساس واحد کیلومتر وارد کنید. به عبارت دیگر با استفاده از این بخش می توانید میزان کرایه پیک به ازای هر کیلومتر را تعیین کنید.

برای مثال در صورتی که مقدار این بخش 5000 تومان تعیین شده باشد و پیک برای تحویل سفارش 5 کیلومتر مسیر را طی کند، کرایه نمایش داده شده به مشتری مبلغ 25000 تومان محاسبه خواهد شد.

نکته: توجه داشته باشید که در صورت فعال کردن این بخش، از ایجاد کرایه ثابت پیک خودداری کنید!

جهت مشاهده آموزش ایجاد هزینه ثابت برای سفارشات ارسال با پیک می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

تعیین مبلغ ثابت به عنوان هزینه پیک

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که همچنان در این خصوص سوال یا ابهامی دارید می توانید از بخش نظرات، سوال خود را مطرح کنید.

در این آموزش می خوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.