منوباز

نحوه طراحی منوی دیجیتال کافی شاپ، از نقطه صفر تا راه‌اندازی

منو دیجیتال کافی شاپ

مقدمه:

اگر شما در حال باز کردن یک کافی شاپ جدید هستید یا به دنبال بازسازی کافی شاپ موجود خود هستید، یکی از مهم‌ترین عواملی که باید مورد توجه قرار گیرد، منوی دیجیتال شما است. منوی دیجیتال یک راه مدرن و کارآمد برای نمایش آیتم‌ها، قیمت‌ها و تبلیغات منوی شما است. در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید از نقطه صفر تا راه‌اندازی، یک منوی دیجیتال عالی برای کافی شاپ خود طراحی کنید. از مراحل اولیه طراحی تا بهینه‌سازی برای جذب مشتریان، ما همه چیز را در این مقاله پوشش می‌دهیم.

در این نوشته شما میخوانید:

معرفی منو دیجیتال کافی شاپ

منوی دیجیتال کافی شاپ، جایگزینی نوین برای منوهای کاغذی و سنتی قدیمی است. این راه‌حل، به دلیل افزایش راحتی و سرعت در خدمت‌رسانی به مشتریان، به عنوان یک راه‌کار پیشنهادی در کافی شاپ‌ها مطرح شده است. به عبارت دیگر منوی دیجیتال کافی شاپ، با بهبود روش ارائه خدمات به مشتریان، فرآیند ثبت سفارش را آسان تر کرده و با کاهش احتمال خطاهای انسانی، تجربه کاربری را هم بهبود می‌بخشد. در ادامه، نحوه تهیه یک منوی دیجیتال مناسب با ویژگی های یک کافه و مراحل ایجاد آن را بیان می کنیم.

مرحله اول: تعیین نیازمندی‌های منوی دیجیتال کافی شاپ

قبل از شروع طراحی منوی دیجیتال خود، شناخت ویژگی های مشتریان و نیاز های برند کافه خود ضروری است. به عبارت دیگر منوی دیجیتال شما باید با ویژگی های برند کافه شما هماهنگ باشد و تمامی نیازهای شما و مشتریانتان را پوشش دهد. همچنین می بایست از نظر بصری جذاب، آسان برای پیمایش و کاربر پسند بوده و متناسب با محیط، دکور و طرح و رنگ کافه شما طراحی شود.

مرحله دوم: پلتفرم های منوی دیجیتال

چندین پلتفرم منوی دیجیتال در بازار موجود است که هر کدام مجموعه ای از ویژگی ها و قیمت های خاص خود را دارند. بسیار مهم است که پلتفرمی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند و با بودجه شما هماهنگ باشد. برخی از پلتفرم های محبوب منوی دیجیتال عبارتند از:
  • منوباز

منوباز یک پلتفرم محبوب برای ایجاد مدیریت سفارش گیری و پرداخت در کافه و رستوران ها است که خدمات منوی دیجیتالی را نیز ارائه می دهد. با منوی دیجیتال منوباز، می توانید منوی خود را به صورت کاملا رایگان و بدون هیچ هزینه ای ایجاد کرده و آن را مدیریت کنید، سفارشات خود را دریافت کرده و رفتار مشتری را تجزیه و تحلیل کنید.
منو دیجیتال کافی شاپ منوباز
منو دیجیتال کافی شاپ منوباز
برای دریافت منو دیجیتال رایگان منوباز می توانید از لینک زیر استفاده کنید: https://www.menobuzz.com/digitalmenu
  • Toast

منوی دیجیتال Toast یکی از دیگر از پلتفرم هایی است که برای فروشگاه های غذایی طراحی شده است. با استفاده از این منوی دیجیتال، مشتریان می‌توانند به راحتی به منوی شما دسترسی داشته و سفارشات خود را ثبت کنند. از دیگر ویژگی‌های منوی دیجیتال Toast می‌توان به مدیریت موجودی و پیگیری سفارشات اشاره کرد. https://toastapp.co/

مرحله سوم: طراحی منوی دیجیتال

در طراحی منوی دیجیتال، باید به طور کامل نیازهای کاربری و نحوه ارائه خدمات در کافی شاپ شما را در نظر بگیرید. در ادامه نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

آن را ساده نگه دارید

در طراحی منو سادگی کلیدی است. از نوشتن توضیحات زیاد برای آیتم ها یا دسته بندی های غیر استاندارد خودداری کنید، زیرا ممکن است برای مشتریان خسته کننده و گیج کننده باشد. به یک طرح بندی ساده پایبند باشید و راحتی مشتریان را در نظر بگیرید.

تصاویر

تصاویر غذا ها و نوشیدنی ها در طراحی منو، به خصوص برای کافه ها، بسیار مهم هستند. از تصاویر باکیفیت از ظروف و نوشیدنی های خود استفاده کنید تا مشتریان را به سفارش بیشتر و تست آیتم های جدید جذب کنید. با این حال، مراقب باشید که در مورد تصاویر زیاده روی نکنید، زیرا می تواند حواس پرتی را ایجاد کند.

قیمت گذاری

اطمینان حاصل کنید که قیمت گذاری به طور برجسته نمایش داده شده و به راحتی قابل درک است. همچنین سعی کنید برای فروش بیشتر و هدفمند تر، بر روی برخی از محصولات خود تخفیف ایجاد کنید.

طرح رنگ

طرح رنگ منوی شما باید با تصویر برند کافه شما هماهنگ باشد. برای اینکار می توانید با استفاده از پلتفرم منو دیجیتال منوباز به سادگی رنگ تم منو دیجیتال کافه خود و دکمه ها را به سادگی و بدون نیاز به دانش خاصی تعیین کنید.. به عنوان مثال، رنگ های گرم مانند نارنجی و قرمز می توانند اشتها را تحریک کنند، در حالی که سبز می تواند نشان دهنده سلامت و طراوت باشد.

مرحله چهارم: پیاده‌سازی و نصب منوی دیجیتال

در مرحله پیاده‌سازی و نصب منوی دیجیتال، باید سیستم منوی دیجیتال را به صورت کامل روی تجهیزات نصب کنید. به همین منظور می بایست استند های qr کد منو دیجیتال خود را ایجاد و بر روی میزهای خود قرار دهید تا تمامی مشتریان به سادگی امکان دسترسی به آن را داشته باشند. همچنین با چاپ کیو آر کد بر روی ظروف بیرون بر یا کارت ویزیت خود و یا درج لینک منو دیجیتال در صفحه اینستگرام کافه، مشتریان می توانند بدون حضور در مجموعه به منو شما دسترسی داشته و آن را مرور کنند.
استند منو دیجیتال
استند منو دیجیتال

مرحله پنجم: آموزش استفاده از منوی دیجیتال

استفاده از منوی دیجیتال بسیار ساده بوده و نیازی به نصب هیچ اپلیکیشن یا دانش خاصی ندارد و تنها کافی است با استفاده از دوربین پشت گوشی، qr کد مربوطه را اسکن کنید تا به صورت خودکار به منو دسترسی داشته باشید. ما به جهت هماهنگی بیشتر و ارائه بهتر خدمات ضروری است که به کارمندان خود نحوه استفاده از منو دیجیتال را آموزش دهید تا محصولات خود را به صورت درستی و کامل در آن وارد کنند. همچنین، با چاپ عباراتی مثل “اسکن کن و منو رو ببین” یا “برای مشاهده منو، اسکن کنید” بر روی استند های کیو آر کد خود می توانید مشتریان را در نحوه استفاده از منوی دیجیتال را راهنمایی کنید.

جمع بندی

از مزیای راه اندازی و استفاده از منوی دیجیتال در کافی شاپ می توان به کاهش خطا، افزایش سرعت سرویس‌دهی، ارتقای تجربه کاربری و رضایت مشتریان و کاهش هزینه‌های اجرایی اشاره کرد. فراموش نکنید که با استفاده از پلتفرم منوباز می توانید کاملا رایگان و بدون یک ریال هزینه یک منو دیجیتال حرفه ای برای کافه خود ایجاد کنید. همچنین با استفاده از این سرویس امکان راه اندازی سیستم سفارش گیری هوشمند، پرداخت آنلاین، باشگاه مشتریان، مدیریت پیک و پیجر را نیز خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از این لینک استفاده کنید و یا با تلفن گویا 02191692046 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چطور می توانم یک منو دیجیتال رایگان برای کافه خود ایجاد کنم؟

با استفاده از پلتفرم منوباز می توانید به سادگی و بدون هیچ هزینه ای یک منو دیجیتال رایگان برای کافی شاپ خود ایجاد کنید.

برای استفاده از منوی دیجیتال کافی است تلفن همراه خود را به اینترنت وصل کنید و سپس وارد برنامه گوشی خود شوید. در ادامه دوربین پشت تلفن همراه خود را به سمت Qr کد منو گرفته و پس از مشاهده اعلان منو دیجیتال روی آن کلیک کنید تا وارد منو شوید.

بله در صورت فعال سازی قابلیت سفارش گیری، مشتریان می توانند با استفاده از منوی دیجیتال کافه شما سفارشات خود را در سه حالت بر روی میز، بیرون بر و دلیوری به صورت آنلاین ثبت کنند.

در این نوشته شما میخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.