تنظیمات روش های پرداخت

انواع روش های پرداخت

از قابلیت های بارز پلتفرم مدیریت و حسابداری کافه و رستوران منوباز می توان به پشتیبانی از روش های مختلف پرداخت می باشد. در حال حاضر این روش ها شامل موارد زیر می باشد.

  • وجه نقد
  • دستگاه های کارتخوان (POS)
  • درگاه های آنلاین
  • کارت به کارت
  • اعتباری (نسیه)
  • کیف پول الکترونیک

مشتریان می توانند در هنگام ثبت سفارش به این روش های پرداختی دسترسی داشته باشند.

همچنین صندوقدار یا سالنکار نیز امکان دسترسی به این بخش را در هنگام ثبت دستی سفارشات دارد.

شما می توانید با استفاده از تنظیمات روش های پرداخت، زمان پرداخت برای هر یک سفارشات را به صورت جداگانه تعیین کنید. برای مثال به طور معمول در فست فود ها، هزینه سفارش قبل از آماده سازی آن دریافت می شود و این در حالی است که کافی شاپ ها هزینه سفارشات خود را بعد از تحویل سفارش دریافت میکنند. جهت مشاهده آموزش این ویژگی می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

تنظیم زمان پرداخت سفارش

همچنین با استفاده از سیستم منوباز شما این امکان را خواهید داشت که برای هر یک از انواع سفارشات “بر روی میز“، “تحویل حضوری” و “ارسال با پیک“، روش پرداخت جداگانه تعیین کنید. برای مثال می توانید امکان پرداخت با استفاده از تمامی روش های گفته شده را برای سفارشات بر روی میز فعال کرده و برای سفارشات ارسال با پیک تنها امکان پرداخت با استفاده از درگاه های آنلاین را ایجاد کنید که در ادامه به معرفی این روش ها و نحوه تنظیم آن ها می پردازیم.

برای دسترسی به تنظیمات روش های پرداخت می توانید از منوی پنل مدیریت خود روی گزینه تنظیمات کلیک کرده و وارد بخش تنظیمات سفارش شوید. در این بخش نوع سفارشی که قصد ویرایش روش های پرداختی آن را دارید، انتخاب کرده و به پایین اسکرول کنید تا به گزینه روش های پرداخت برسید.

در این بخش می توانید هر یک از روش های پرداختی مورد نظر خود را برای نوع سفارش تعیین شده، فعال یا غیر فعال کنید.

نکته1: به صورت پیشفرض قابلیت استفاده از درگاه های پرداخت وجود ندارد و این بخش به صورت زیر نمایش داده می شود:

در صورت تمایل به فعال سازی درگاه پرداخت آنلاین می توانید از طریق بخش تیکت، درخواست خود را ثبت کرده تا پشتیبانان ما در سریع ترین زمان، پیگیری های لازم را انجام دهند.

نکته 2: روش های پرداختی هر نوع سفارش (بر روی میز، تحویل حضوری و ارسال با پیک) می بایست به صورت جداگانه تنظیم شود! برای مثال شما می توانید در روش ارسال با پیک تنها امکان پرداخت به صورت آنلاین را فعال کنید؛ این در حالی است که در روش بر روی میز می توانید تمامی روش های موجود را در اختیار مشتریان قرار دهید.

برای اینکار می بایست در بخش تنظیمات سفارش ابتدا بر روی نوع سفارش مورد نظر کلیک کرده و از بخش انواع روش پرداخت، تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.

نکته 3: در صورت فعال سازی روش پرداخت اعتباری، می بایست مشتریان مجاز به استفاده از این روش را نیز تعیین کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از این لینک استفاده کنید.

انتخاب روش پرداخت پیش فرض

در صورتی که برای سفارشات خود از چندین روش پرداختی استفاده می کنید، می توانید یکی از این روش ها را به عنوان روش پیش فرض انتخاب کنید. به عبارت دیگر این روش به صورت پیش فرض، روش انتخابی مشتری و یا صندوق دار در هنگام ثبت سفارش در نظر گرفته می شود. برای مدیریت و تغییر این بخش می توانید از بخش “روش پرداخت پیش فرض” گزینه مد نظر خود را انتخاب کنید.

نکته: توجه داشته باشید که هم مشتری و هم کارکنان شما در صورت تمایل امکان تغییر روش تعیین شده در این بخش را دارند و این گزینه صرفا جهت پیشنهاد یک روش پرداختی به مشتری یا کارکنان شما موقع ثبت سفارش است.

امکان تغییر روش پرداخت در هنگام ثبت سفارش از صندوق
امکان تغییر روش پرداخت در هنگام ثبت سفارش از سمت مشتری

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که همچنان در این خصوص سوال یا ابهامی دارید می توانید از بخش نظرات، سوال خود را مطرح کنید.

در این آموزش می خوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.