افزایش 300 درصدی فروش با راه اندازی سایت رستوران + [نمونه و دریافت فوری]

استفاده از سایت رستوران برای سفارش غذا

مقدمه:

با استفاده از پلتفرم منوباز می توانید به سادگی یک سایت رستوران فارسی ایجاد کرده و منوی دیجیتال خود را در آن نمایش دهید. همچنین مشتریان شما می توانند سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت و حتی پرداخت کنند. توجه داشته باشید که این وبسایت به سیستم حسابداری رستوران شما متصل بوده و اختلالی در فرآیند حسابداری رستوران شما ایجاد نمی‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

در این نوشته شما میخوانید:

امروزه کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها کترینگ ها و حتی فودکورت ها با بهره‌گیری از ابزارهای اینترنتی نظیر منو دیجیتال رایگان، طراحی سایت رستوران، سیستم ثبت سفارش غذا و… توانستند فروش خود را بدون نیاز به صرف هزینه هایی مثل تبلیغات و نیرو انسانی بیشتر به صورت چشم‌گیری افزایش دهند. هزینه بالای طراحی سایت، نیاز به تخصص برنامه نویسی، اتصال به نرم افزار رستوران و موارد این چنینی احتمالا از جمله مواردی هستند که مانع استفاده شما از یک سایت رستورانی می شوند.

ثبت نام و دریافت آنی سایت رستوران و کافی شاپ

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید اقدام به ثبت نام و دریافت آنی سایت مورد نظر خود کنید. تنها کافی است پس از ورود به صفحه زیر شماره تماس و اطلاعات خود را وارد کنید.

ثبت نام و ساخت آنی سایت رستوران

چند نمونه سایت رستوران طراحی شده توسط تیم منوباز

امروزه رستوران‌هایی که غذاهای خود را به صورت اینترنتی هم ارائه می‌دهند کم نبوده و شاید شما نیز به عنوان صاحب یک رستوران چنین چیزی مدنظرتان باشد. با مشاهده مزایای یک سایت رستوران، حتما تصمیمات بهتری در مورد استفاده از آن خواهید گرفت. در این مطلب در مورد مزیت طراحی سایت‌های رستورانی صحبت کرده و بررسی می‌کنیم که چطور می‌‍‌توان یکی از آن‌ها را درکسب و کار خود به کار گرفت.

طراحی سایت رستوران – رشد 300 درصدی فروش!

امروزه افراد تمام نیازهای خود را در گوگل جستجو می‌کنند. میلیاردها نفر به صورت روزانه در مورد مسائل مختلف در گوگل سرچ می‌کنند. سهولت جستجو در اینترنت از یک سو و مشغله زیاد افراد از سوی دیگر دست به دست هم می‌دهند تا افراد به سفارش آنلاین غذا روی بیاورند.

قطعا تعداد زیادی از افراد به دنبال رفع گرسنگی خود از طریق سفارش آنلاین غذا هستند. شاید شما هم افرادی را در حال پیدا کردن یک رستوران خوب در وب و مقایسه منو و غذاهای رستوران‌های مختلف دیده باشید. شاید حتی خودتان جزو یکی از این افراد باشید! بنابراین، داشتن یک سایت رستوران حرفه‌ای و جذاب باعث می‌شود مشتریان جدیدی پیدا کنید و حتی ارتباطتان با مشتریان قدیمی را نیز قوت ببخشید.

در پادکست زیر در 3 دقیقه انواع سایت رستوران ها را معرفی کرده و کاربرد هر یک را بیان می کنیم.

بهترین روش‌های طراحی سایت برای رستوران‌ها

نه تنها سایت رستوران، بلکه طراحی هر سایتی می‌تواند پروسه‌ای دشوار داشته باشد. در صورتی که اطلاعاتی در مورد شیوه راه‌اندازی چنین سایتی نداشته باشید، باید به منابع مختلف مراجعه کرده و کسب اطلاعات کنید. تجربه نشان می‌دهد انجام این کار چیزی در حدود 2 الی 6 ماه زمان شما را می‌گیرد. با توجه به این که امروزه مشتریان زیادی تمایل به سفارش اینترنتی دارند، در همین بازه به ظاهر کوتاه نیز مشتریان زیادی را از دست خواهید داد.

این در حالیست که با در نظر گرفتن برخی راهکارها می‌توانید خیلی سریع سایت رستوران خود را راه‌اندازی کرده و به جذب مشتریان بپردازید. با صرف هزینه‌ای بیشتر، طراحی یک سایت برای رستوران توسط متخصصان این حوزه برای شما می‌تواند بین 2 هفته تا 1 ماه زمان‌بر باشد.

توجه داشته باشید که ممکن است راه‌اندازی یک سایت توسط افراد غیر متخصص بازدهی مطلوبی نداشته باشد و شما از این روش ناامید شوید. بنابراین، بهتر است طراحی سایت را به تیمی مجرب و حرفه‌ای بسپارید تا از مسیرهای درست اقدام نمایند.

پلتفرم جامع مدیریت رستوران منوباز – تخصصی ترین سایت ساز رستورانی

پلتفرم منوباز در واقع یک سیستم جامع راه اندازی سایت رستوران، حسابداری و حتی مدیریت کافی شاپ و رستوران است. به عبارت دیگر با استفاده از این سامانه شما نه تنها می توانید یک سایت کاربردی برای رستوران خود راه اندازی کنید بلکه می توانید یک سیستم فروش هماهنگ با نرم افزار حسابداری و مدیریت رستوران خود داشته باشید.

همچنین باید در نظر داشت که اکثر سایت ساز ها جهت ایجاد یک سایت شرکتی و یا فروش لوازم فیزیکی طراحی شده اند و درک درستی از نیازهای یک فروشگاه غذایی نظیر رستوران یا کافه ندارند اما سایت ساز منوباز با بررسی و تحقیق در مورد نیازهای اساسی یک رستوران اقدام به ایجاد اولین پلتفرم اختصاصی سایت ساز رستورانی کرده است.

برخی از امکانات اصلی این سامانه عبارت است از:

  • ایجاد یک وب سایت رستورانی حرفه ای
  • سفارشی سازی شده در حالت موبایل، تبلت و رایانه
  • پشتیبانی از انواع روش های پرداختی نظیر درگاه آنلاین، کارت به کارت، کارتخوان، وجه نقد، کیف پول الکترونیک، اعتباری (نسیه) و…
  • امکان شخصی سازی پوسته و رنگ های سایت بدون نیاز به دانش تخصصی
  • نمایش عکس های محیط رستوران
  • نمایش ساعت کاری به تفکیک ایام هفته
  • امکان درج لینک شبکه های اجتماعی
  • امکان درج توضیحات در مورد رستوران
  • ایجاد منو دیجیتال حرفه ای برای سفارشات داخلی و بیرون بر به صورت جداگانه
  • امکان سفارش گیری از مشتریان به صورت آنلاین
  • امکان ثبت نام مشتریان و ذخیره اطلاعات آنان
  • سیستم پنل پیامکی
  • امکان درج سفارشات به صورت دلیوری یا ارسال با پیک
  • قابلیت ایجاد پنل مجزا برای رانندگان پیک
  • گزارش‌گیری پیشرفته از وضعیت سایت و فروش
  • قابلیت ساخت محصولات سفارشی توسط مشتریان
  • امکان تعریف هزینه های مازاد مانند مالیات بر ارزش افزوده
  • امکان ایجاد هزینه پیک داینامیک بر اساس فاصله مشتری از فروشگاه
  • امکان اتصال به دامنه اختصاصی و یا استفاده از دامنه رایگان منوباز

نمونه استفاده از دامنه اختصاصی: کافه کناری (cafekenari.com)

نمونه استفاده از دامنه رایگان منوباز: کافه موچی (mochicafe.menobuzz.com)

  • و هزاران قابلیت تخصصی دیگر…

اهمیت طراحی سایت منحصر به‌ فرد برای رستوران‌ها

به عنوان شغلی که کار آن تهیه نیازهای اولیه انسان‌ها است، باید خدمات بیشتر با دید وسیع‌تری را به مشتریان ارائه دهید. یکی از این خدمات که در سال‌های اخیر حسابی در کشورمان اوج گرفته، سایت رستوران و ارائه خدمات رستورانی به صورت آنلاین است.

اهمیت کسب و کارهای اینترنتی بر کسی پوشیده نیست و چه خوب است اگر بتوانید از این راه درآمد داشته باشید. صاحبان رستوران‌ها یا فست فودی‌ها با طراحی چنین سایتی و سپس فعال کردن سئو آن می‌توانند مشتریان بیشتری جذب کرده و مشتریان فعلی را هم نگه دارند. این که مشتریان بتوانند تنها با در اختیار داشتن گوشی و اینترنت و بدون اتلاف وقت غذای خود را سفارش دهند، از جذابیت‌های یک سایت به شمار می‌رود.

رتبه گوگل سایت رستورانی طراحی شده توسط منوباز
با منوباز در صدر نتایج جستجو بدرخشید و درآمد خود را چندین برابر کنید!

البته بسیاری از رستوران‌ها در سال‌های اخیر برای ایجاد یک سایت رستوران اقدام کرده، اما در نهایت با شکست مواجه شده‌اند که دلایل زیادی برای آن وجود دارد. وجود یک منوی جذاب با تصاویر و جزئیات واقعی از کارتان، موجب سفارش بیشتر و مطمئن‌تر از سوی مشتری می‌شود. این شاید یکی از مهم‌ترین نکاتی باشد که مشتری در همان ابتدای ورود به سایت رستوران به آن توجه دارد.

راحتی مشتری برای سفارش از طریق سایت رستوران

چگونه با طراحی سایت موفق به افزایش فروش در رستوران می‌شویم؟

باورتان نمی‌شود یک سایت رستورانی تا چه اندازه می‌تواند مسیر کسب و کار و درآمدزایی شما را متحول کند؛ البته به شرطی که تمام قوانین و استانداردهای لازم را رعایت کرده باشید. این یعنی هر چیزی که در منوی شما به چشم می‌خورد، به صورت اینترنتی و با تحویل درب منزل یا محل کار مشتریان نیز قابل فروش خواهد بود.

برای ایجاد این سایت حتما باید بخش‌هایی برای رزرو، خرید غذا و درگاه بانکی را در دسترس قرار دهید تا مراحل سفارش یا رزرو برای مشتریان بسیار کوتاه و کاربردی باشد. مشتریان حتما از محصولات شما در این شرایط استفاده کرده و تجربه خرید از شما را به دیگران هم توصیه می‌کنند. شاید صرفا فروش غذاها از رستوران به صورت حضوری هم درآمد مناسبی را به همراه داشته باشد، اما فروش اینترنتی آن را دو یا چند برابر می‌کند چرا که مردم در این روزها به دنبال راه‌های آسان‌تر و کوتاه‌تر برای رسیدن به هدفشان هستند و این چیزی است که یک سایت رستوران برای آن‌ها فراهم می‌کند.

مزایا و اثرات طراحی سایت رستورانی با رویکرد کاربر محور

از جمله مهم‌ترین مزایای ایجاد یک سایت رستوران، می‌توانیم به این موارد اشاره داشته باشیم:

  • مشتریان در پیدا کردن کسب و کارها در اینترنت بهتر و راحت‌تر عمل می‌کنند. آن‌ها دیگر لازم نیست وقت زیادی را صرف پیدا کردن رستوران شما کنند و تنها با یک جست و جوی ساده به همه چیز پی خواهند برد.
  • با رتبه گرفتن از گوگل می‌توانید فروش خود را بهتر از قبل کنید. بنابراین، سایت رستوران فضایی است که رفته رفته در آن می‌توانید فروش بهتری را تجربه کنید.
  • سایت از معدود راه‌هایی است که می‌توانید در آن به صورت مستقیم به مشتریان خود وصل شده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

ساخت تصاویر و محتواهای مخصوص به خود و درج آن‌ها در اینترنت، راهکاری جذاب برای افزایش درآمد رستوران خواهد بود.

فروش غذا با استفاده از سایت رستورانی

بهبود تجربه کاربر از طریق طراحی سایت مناسب برای رستوران

حتی اگر از خود مشتریان هم بپرسید، متوجه می‌شوید در دنیای کنونی به دنبال رسیدن راحت‌تر به اهدافشان هستند. حال که تکنولوژی تا این اندازه پیشرفت کرده و هر کسی می‌تواند سایت مخصوص به خود یا کسب و کارش را راه‌اندازی کند، چرا شما از این فرصت استثنایی برای رشد رستوران خود بهره نبرید؟ به این وسیله، تجربه کاربر به نسبت قبل نیز بهبود پیدا می‌کند.

پیشنهادی که کاربران این حوزه در مورد ایجاد سایت رستوران دارند، این است که حتما بخشی را برای اعلام نظرات و پیشنهادهای کاربران در سایتتان درج کنید. تجربه نشان می‌‎دهد مشتریان در این حالت احساس رضایت بیشتری از کسب و کارتان دارند. همچنین فضایی را به وجود آورید تا آن‌ها بتوانند به هر یک از غذاها یا نوشیدنی‌های شما از1 تا 5 نمره بدهند. بر این اساس پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای موجود در منوی شما برای دیگران نمایش داده می‌شود تا خریدی سریع‌تر و مطمئن‌تر را رقم بزنند.

استفاده از تکنولوژی‌های نوین در طراحی سایت برای جذب مشتریان رستوران

با مقایسه‌ای نسبت به گذشته متوجه پیشرفت عرصه تکنولوژی در طراحی سایت می‌شویم. این طراحی سال‌‌ها قبل دشواری‌های فراوانی داشت و تنها متخصصان این حوزه از عهده‌اش برمی‌آمدند. این در حالیست که امروزه هر شخصی با کسب اطلاعات می‌تواند سایتی هر چند ساده را برای خود به وجود آورد. همین موضوع را باید دلیل افزایش تعداد سایت‌‎ها به نسبت قبل دانست.

ابزارهای سازنده سایت در حال استفاده از بهترین تکنولوژی‎ها برای طراحی بهینه هستند و می‌توان این موضوع را به خوبی حس کرد. شما نیز می‌توانید از این تکنولوژی‌ها برای ایجاد فضاهایی همچون درج کامنت توسط مخاطب، امکان نمره‌دهی، مشاهده منو و تصاویر، سفارش و شیوه سفارش در طراحی سایت برای رستوران استفاده کنید تا به جذب مشتریان بیشتری دست یابید. برخی تکنولوژی‌ها در سال‌های اخیر، نتایج جذاب زیر را به دنبال داشته‌اند:

  • سایه و عمق برای نوشته‌های سایت
  • طرح‌هایی با رنگ‌های درخشان
  • طرح‌ها و انیمیشن‌های خیره کننده
  • سازگاری با موبایل
  • استفاده از تصاویر سفارشی
  • گرادیان‌های پویا برای پس‌زمینه

نکات کلیدی در طراحی سایت برای رستوران‌های دارای منوباز

یک سری نکات مهم باید در زمان طراحی سایت رستوران رعایت شوند تا در نهایت فروش بیشتر را تجربه نمایید. برجسته‌ترین نکات ممکن را در این قسمت برایتان آماده کرده‌ایم:

  • پیش از شروع باید به این فکر کنید چرا اصلا افراد به سایتتان سر می‌زنند؟ در واقع توجه به نیازهای مشتریان، فروش بیشتری را برایتان رقم خواهد زد. افراد زمانی که برای نخستین بار به سایتتان مراجعه می‌کنند، قطعا می‌خواهند غذاهای شما را با سایر رستوران‌ها مقایسه کنند.

بنابراین، اگر چیزی کم و کسر نگذاشته باشید؛ مثلا اگر تصاویر غذاها هوس‌برانگیز باشد، امکان ثبت سفارش آسان بوده و منو متنوع و به راحتی قابل مشاهده باشد، حتما شما را در اولویت قرار می‌دهند و در همان اولین مراجعه سفارش خود را ثبت می‌کنند.

  • داشتن میزهایی تمیز و محیطی مناسب باعث می‌شود مشتریان تمایل بیشتری برای خوردن غذای منوی شما داشته باشند. پس فراموش نکنید حتما از محیط رستوران خود تصاویر حرفه‌ای و با کیفیت گرفته و آن‌ها را در سایت درج نمایید.
  • در قدم اول گفته شد تصاویر غذاهای موجود در منوی شما باید برای خودتان باشد، نه این که آن‌ها را از اینترنت و منابع دیگر دانلود کرده باشید. سعی کنید برای گرفتن تصاویر غذاها از دوربین خوبی استفاده کرده و با استفاده از افکت‌های موجود در اپلیکیشن‌ها، حس و حالی جذاب‌تر به آن‌‍‌ها بدهید. اگر از کارکنان و آشپزان رستورانتان در حین پخت غذاها تصاویر و ویدیوهایی گرفته و آن‌ها را در سایتتان بگذارید، مشتریان نیز احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری با شما خواهند کرد.
  • از یک پیام واضح و کوتاه برای معرفی خود و کسب و کارتان استفاده کرده و آن عبارت یا جمله را در ابتدای صفحه اصلی سایت رستوران درج کنید. فراموش نکنید این جمله نباید حالتی شعارگونه و قدیمی مانند بسیاری از برندهای مشابه داشته باشد.
  • در ارائه توضیح دقیق در خصوص مکان رستوران و شماره تلفن دریغ نکنید. البته این بدان معنا نیست که زیاده‌روی کنید. همه توضیحات در عین کامل بودن باید خلاصه باشند. می‌توانید آدرس خود را از طریق گوگل مپ در سایت درج کنید تا مخاطبان در یافتن شما با مشکل مواجه نشوند.

چگونه با بهینه‌سازی سایت، رستوران خود را در صدر جستجوهای مرتبط قرار دهیم؟

برای بهینه‌سازی سایت، حتما آپشن‌ها و امکانات مختلف را در اختیار مشتریان قرار دهید. برای نمونه منو غذایی، ساعات کاری و اطلاعات تماس حتما باید لحاظ شود. بدین صورت مشتری هم وقت زیادی را در سایت شما صرف کرده و این برای بهینه‌سازی ایده‌آل خواهد بود.

تنها نباید به فروش غذا بسنده کنید. در اختیار قرار دادن اطلاعات و مقالات مفید پیرامون غذاها، سلامتی انسان و هر چیزی که مرتبط با کسب و کارتان است، از دیگر گزینه‌های رساندن سایت رستوران به رتبه‌های برتر به شمار می‌رود. تولید انواع محتواها برای سایت باید به صورت روزانه انجام بگیرد.

لازم است برای به یاد ماندن در ذهن کاربران، از نام یا برند رستوران خود در کل سایت استفاده کنید. انتخاب لوگوی مناسب، تصاویر با کیفیت متعلق به کار خودتان و معرفی نوع سرویس‌ها از دیگر اقداماتی است که می‌توانید انجام دهید تا بعد از مدتی خودتان را در لیست بهترین رستوران‌های ممکن در اینترنت ببینید.

راهکارهای موثر برای افزایش رتبه‌بندی سایت رستوران در موتورهای جستجو

انجام برخی امور سبب بهبود رتبه‌بندی شما در گوگل می‌شود. اگر خودتان در این زمینه‌ها مهارت دارید، قطعا به نفعتان است؛ زیرا صرفه‌جویی چشمگیری در هزینه‌ها خواهید کرد. در غیر این صورت حتما باید با یک متخصص سئو مشورت کنید. برخی از مهم‌ترین نکات عبارتند از:

  • انتخاب استراتژی مناسب برای افزایش CTR
  • استفاده از کدهای استراکچر دیتای مناسب
  • تگ کنونیکال
  • بهینه‌سازی و رفع ایرادات گوگل سرچ کنسول
  • بررسی و برطرف کردن مشکلات سایت از راه گزارش‌های گوگل آنالیتیکس

بررسی ریدایرک صفحات 404 و 301

سوالات متداول

وب سایت رستوران چیست؟

وب سایت رستوران یک پلتفرم آنلاین است که منو، محیط و خدمات یک رستوران را به نمایش می گذارد. همچنین اطلاعاتی نظیر آدرس و لوکیشن، ساعات کاری و راه های ارتباطی نیز در این سایت ها نمایش داده می شود.. برخی از وب‌سایت‌های رستوران‌ها نیز دارای سیستم‌های ثبت سفارش غذا، رزرو آنلاین، بررسی و تبلیغات هستند که تجربه بهتری را برای مشتریان ایجاد می کند.

ایجاد یک وبسایت رستورانی نه تنها موجب بهبود تجربه و فرآیند خرید مشتریان فعلی می شود بلکه با جذب مشتریان جدید و امکان ارائه پیشنهادات جذاب می تواند به صورت میانگین تا 300 درصد درآمد رستوران یا کافی شاپ شما را افزایش دهد.

طبیعتاً، هدف نهایی هر وب سایت رستورانی بهبود رضایت مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید و تشویق آنها برای آمدن به یک رستوران است. با این حال، اگر می‌خواهید یک وب‌سایت رستورانی با نرخ تبدیل بالا ایجاد کنید، پیشنهاد می کنیم که حتما یک سیستم فروش و ثبت سفارش آنلاین نیز ایجاد کنید.

در این نوشته شما میخوانید:

2 پاسخ

  1. سلام، می‌خواستم بدونم که برای طراحی سایت رستوران، از کجا باید شروع کنم و چه قدر بودجه باید براش در نظر بگیرم؟

    1. سلام حسین جان
      اینطور که من متوجه شدم شما احتمالا صاحب یک رستوران یا کافه هستی و قصد داری یک سایت برای مجموعت راه اندازی کنی.
      در خصوص اینکه اینکار چه قدر بودجه نیاز داره باید بگم که این کار کاملا بسته به هدفت از انجام اینکار و نحوه طراحی داره
      برای مثال اگه قصد داری که یک طراح سایت استخدام کنی تا صرفا یک سایت بزنه برات که توش رستورانتو معرفی کنی باید بگم که این کار یک هزینه طراحی سایت داره که تو کمترین حالت تو تابستون 1403، 5 میلیون به بالا هزینه داره، تازه به این هزینه باید مبلغ سالیانه 1 الی 2 میلیون تومن هزینه هاست هم اضافه کنی! در نظر داشته باش این موارد تازه برای اینه که تو فقط بخوای رستورانتو معرفی کنی نه اینکه بیای حالا سیستم سفارش گیری و … داشته باشی.
      اما راهکار دیگه اینه که بیای و از سرویس های مخصوص اینکار مثل منوباز استفاده کنی. تو با منوباز میتونی تنها با پرداخت 80 هزار تومن ماهیانه صاحب یک سایت رستوران و یک منو دیجیتال حرفه ای شی که هم توش رستورانت رو معرفی کنی و هم منو مجموعت رو در اختیار مشتری هات قرار بدی. تو لینک زیر می تونی یک نمونه از این منو ها رو مشاهده کنی
      https://cafekenari.com/
      البته قابلیت های منوباز فقط به این موضوع محدود نمیشه و خیلی گسترده تره، برای مثال قابلیت هایی مثل سیستم ثبت سفارش غذا، دلیوری، نرم افزار حسابداری رستوران و کلی قابلیت دیگه که میتونی تو لینک زیر بیشتر درموردشون اطلاعات کسب کنی
      https://www.menobuzz.com/prices

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.